INFORMACE PRO OBČANY
Obecní úřad v Milíkově nepřebírá od doručovatelů korespondenci pro občany, kterým byl zrušen údaj o místu trvalého pobytu a mají úřední adresu Milíkov č.p.1. Tato adresa slouží pouze jako evidenční údaj a nelze ji pokládat za adresu pro doručování korespondence. V budově (obecního) úřadu nikdo z občanů s úřední adresou fyzicky nebydlí, ani zde nemá svou domovní schránku, proto jim není možno žádnou korespondenci doručit.
Je v zájmu každého občana, aby učinil taková opatření, aby mu písemnosti byly doručeny tam, kde se fakticky zdržuje. Občané s úřední adresou mají tyto možnosti:
- zajistit si na poště zdarma „odnos“, tj. vyzvedávání si zásilky přímo na poště,
- zajistit si na poště za poplatek „dosílku“, tj. přeposílání písemnosti na adresu, kde se zdržují,
- zřídit si na poště za poplatek P.O.BOX,
- zřídit si zdarma datovou schránku,
- nahlásit soudu či správnímu orgánu adresu pro doručování pro konkrétní řízení,
- nahlásit na ohlašovně podle místa trvalého pobytu doručovací adresu, která je zanesena v informačním systému evidence obyvatel a kterou povinně využívají všechny soudy i správní orgány.
Protože žádný z občanů, kteří mají úřední adresu Milíkov č.p.1, nemá na této adrese domovní schránku a pokud tento občan nevyužije výše uvedené možnosti pro doručování písemností, bude postup městského (obecního) úřadu při doručování písemností těmto občanům následující:
- Obyčejné zásilky nejsou doručovány na adresu Milíkov č.p.1.
- U písemností doručovaných do vlastních rukou adresáta doručovatel zanechá v budově Obecního úřadu Milíkov č.p.1 na vývěsce (případně jiném místě podle místních podmínek) „výzvu“, aby si občan písemnost vyzvedl v úložní době v místě, kde je písemnost uložena (např. u poskytovatele poštovních služeb, u soudu, u exekutora, u správního orgánu) a poučení o právních následcích nevyzvednutí.
Obecní úřad Milíkov poskytuje takto v rámci dobré správy občanům s úřední adresou možnost zjistit na této vývěsce, zda pro ně není určená některá ze zanechaných výzev k vyzvednutí písemnosti a to v hodinách, kdy je budova městského úřadu přístupna veřejnosti :
- Úterý , středa a pátek v době od 10,00 -17,00 hod.
Nevyzvedne-li si adresát uloženou písemnost ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byla připravena u doručovatele k vyzvednutí, považuje se písemnost posledním dnem této lhůty za doručenou, i když se adresát o uložení nedozvěděl. Po uplynutí lhůty doručovatel písemnost vrátí odesílateli.